English Version

آموزش

توجه به نقش مهم شيوه آموزش و مخصوصا آموزشهاي مقدماتي و متوسطه در موسيقي ، نه تنها در علاقمندي هنرجويان به موسيقي و تداوم كار آنان موثر خواهد بود بلكه باعث شكوفايي استعدادهايي خواهد شد كه هنرمندان و استادان آينده را خواهد ساخت. از اين رو هر گونه كم توجهي به مقوله آموزش باعث صدمات جدي در آينده خواهد بود. چه بسيار هنرجوياني كه بر اثر بي توجهي ( و در پاره اي موارد عدم صلاحيت ) مربيان خود به  مسئله آموزش از موسيقي دل زده شده اند يا اين انديشه به ذهن آنان خطور كرده كه داراي استعداد موسيقي نيستند و يا اگر به علت عشق و علاقه شخصي ، موسيقي را دنبال كرده اند ، به دليل داشتن تكنيكهاي غلط در مرحله اي از كار بازمانده اند و يا اينكه نتايج مطلوب نصيب آنان نشده است.
توجه به مسائل فوق از يكسو  و عدم برخورداري هنرجويان شهرستانها ( و در پاره اي موارد هنرجويان خارج از كشور) از امكانات آموزشي مناسب ، من را بر آن داشت كه بخشي از تجربيات چندين ساله خود را  در زمينه آموزش تار و سه تار و به طور كلي موسيقي  ، تا آن حد كه امكانات ارتباط شبكه اي (سايت) اجازه ميدهد ، از حيطه كلاس خود خارج كرده و در بخش آموزش ،  در سايت نهفت  ، در اختيار هنرجويان موسيقي قرار دهم.
بردن سطح بيشتري از هنرجويان زير پو شش  آموزش ، راهنمايي و حل برخي مشكلات آموزشي و تكنيكي هنرجويان و نهايتا برداشتن قدمي كوچك اما مثبت در زمينه رشد موسيقي ، از  انگيزه هاي من در اين كار محسوب می گردند.
 

قبل از هرگونه  مراجعه به مطالب اين بخش ،  نظر علاقه مندان را به مطلب زير جلب ميكنم ،
1- مطالب آموزشي تار و سه تار از پايه خواهند بود .
2- آموزشهاي خاص تار و سه تار ارائه شده در اين صفحه براي هنرجويان جنبه " خود آموز " نداشته ، بلكه با كنترل و دقت نظر از سوي هنر آموزان بر موارد فوق و در دراز مدت ، نتيجه مطلوب حاصل خواهد شد.
3- در اين بخش به جز آموزشهاي خاص تار و سه تار ، مطالب جامع موسيقي نيز ارائه خواهد شد.
4- با كمال ميل آماده دريافت هرگونه نظرات سازنده خواهم بود.
                           
                                                                                    جهانشاه صارمي - بهمن 1382